Tendințe de automatizare în sectorul de telecomunicații
Tendințe de automatizare în sectorul de telecomunicații
Blog

Tendințe de automatizare în sectorul de telecomunicații

Automatizarea schimbă rapid modul în care funcționează lumea. În Europa, automatizarea afectează industrii precum sănătatea, logistica, inspecția și curățenia. Aceasta se datorează multor beneficii, Verizon Connect evidențiind cum automatizarea îmbunătățește eficiența, generează idei utile, ajută la organizarea proceselor operaționale și scoate la iveală oportunități ratate - ceea ce duce la profituri și stimulează inovația. Industria de telecomunicații nu este străină de noile tehnologii și utilizează, de asemenea, automatizarea pentru a îmbunătăți fluxurile de lucru și serviciile pentru clienți. Iată câteva moduri în care sectorul de telecomunicații implementează automatizarea:

5G

Apariția rețelei 5G marchează viitorul comunicațiilor, deoarece poate oferi conectivitate de mare putere dispozitivelor - iar această conectivitate va permite, de asemenea, comunicația între mașini într-un mediu IoT. În ceea ce privește telecomunicațiile, menționăm în postarea noastră "Industrial Automation IoT" că 5G susține servicii complexe, precum segmentarea rețelei și tehnologii multiple (cum ar fi fără și cu fir). În timp ce 5G permite furnizorilor de servicii de comunicații (CSP-uri) să livreze noi cerințe de servicii, le oferă, de asemenea, o șansă de a-și îmbunătăți operațiunile de rețea. 5G facilitează, în cele din urmă, transformarea digitală datorită vitezei sale ridicate, fiabilității, capacității extreme de bandă și latentei reduse.

Automatizarea robotică a proceselor (RPA)

Trebuie remarcat faptul că RPA doar se bazează în mod fundamental pe AI și nu este AI în sine. Telecomunicațiile se ocupă de volume mari de procese operaționale, cum ar fi gestionarea datelor și dezvoltarea de noi servicii - iar RPA transformă procesele operaționale prin îmbunătățirea comunicării și transmisiei datelor, având în același timp niveluri mai ridicate de securitate a datelor. De asemenea, reduce ratele de eroare și îmbunătățește serviciul pentru clienți. De exemplu, RPA este capabil să genereze și să analizeze automat rapoarte pentru a decide pentru care părți interesate este relevant raportul. Ulterior, le vor trimite automat prin e-mail, ceea ce asigură fluxul de informații mai eficient.

Asistenții virtuali

Asistenții virtuali sau platformele de inteligență artificială conversațională pot automatiza și gestiona eficient conversațiile individuale pentru îmbunătățirea capacităților de auto-asistență. De exemplu, Julia, asistentul virtual de pe site-ul Vodafone, poate ajuta un client cu probleme de suport tehnic sau întrebări legate de facturare. De asemenea, aceste date sunt transmise înapoi către Vodafone pentru a-i ajuta în luarea deciziilor viitoare, cum ar fi folosirea datelor de suport tehnic pentru a-și îmbunătăți serviciile. Rapoartele recente arată că Julia "livrează de două ori rata de conversie a site-ului". Un motiv pentru aceasta este că asistenții virtuali oferă clienților suport 24/7. De aceea, 74% dintre companii consideră asistenții virtuali ca fiind o parte importantă a telecomunicațiilor, deoarece facilitează un engagement mai reușit cu clienții.

Întreținere predictivă

Companiile de telecomunicații monitorizează starea echipamentelor lor, prezic defectele pe baza unor modele și repară hardware-ul, cum ar fi turnurile celulare și liniile electrice. Pentru a face toate acestea, au nevoie să analizeze date fiabile. Analizele predictive bazate pe IA pot utiliza algoritmi complexi și tehnici de învățare automată pentru a analiza datele și, în cele din urmă, a prezice rezultatele. Compania AT&T utilizează analizele predictive pentru a detecta problemele de rețea în timp real. Între timp, KPN scanează și analizează zone largi de conducte conectate pentru zonele de coroziune cu risc ridicat. Pe termen scurt, se așteaptă ca această tehnologie să îmbunătățească analiza cauzelor la rădăcină și să prezică rezultate. Pe termen lung, se așteaptă să sprijine obiective mai strategice, cum ar fi satisfacerea eficientă a cerințelor de afaceri.

Această postare este destinată exclusiv utilizării pe site-ul connect44.com.
De Jennidee Vera